lördag 12 december 2009

Så trött på detta...

(Rödhuvad gam)

Klockan är kvart i sex på morgonen... Gav upp hoppet om att somna för en liten stund sedan. Är ju inte klokt att jag fortfarande är vaken!

Försöker hitta svar på varför jag inte sover men kommer inte fram till något. Är så trött att jag är groggy och illamående men kan ändå inte somna... Oavsett när jag lägger mig eller hur trött jag är så sover jag inte på natten. Avslappnad eller uppe i varv spelar inte heller någon roll. Nätter då jag har ont (då oftast i knät) är ännu svårare att somna, men sömnlös är jag även när jag är smärtfri. Hittar ingen gemensam nämnare som kan förklara detta. Även dagar när jag varit ute och rört på mig mycket är jag sömnlös på natten, blir f*n inte klok på detta!

Imorgon (eller ja senare idag) kommer min virkkompis Cattis på besök och jag vill så gärna vara pigg då! Hon utstrålar sådan positiv energi att man blir glad bara av att vara nära henne och det vill jag inte gå miste om.

(sovande gam)

Har ätit en smörgås nu så att jag kan ta lite värktabletter och sedan försöka sova igen. Tabletterna är ju ganska starka så man blir ju lite dåsig av dem också och förhoppningsvis så räcker det för att få några timmars välbehövlig vila...

2 kommentarer:

  1. Ha en trevlig dag med din virkvän.

    SvaraRadera
  2. Japp, vi hade en trevlig dag fast du var trött. Jag lider med dig för jag vet hur jobbigt det är att inte kunna sova. Jag hoppas du sovit i natt.

    kramkram

    SvaraRadera