onsdag 26 januari 2011

Var är du.. John Blund?

Antingen vägrar herr Blund besöka mig när jag har ont eller så är hans magiska sand inte tillräckligt effektivt.. för sover det gör jag ju uppenbarligen inte! Måste ju finnas någon man kan ringa och klaga hos? För inte får han väl betalt när han inte sköter sitt jobb ordentligt?

Stoppade i mig en näve tramadol för nån timme sen så förhoppningsvis kan jag somna snart. Ska ju för sjutton på ljusparty imorgon!! Kan ju inte gärna somna där!

Skolan börjar dra igång så smått nu, läser "bara" två kurser på distans denna terminen utöver min ssk-utbildning. Det blir spädbarnspsykologi samt vårdhygien denna gången, faktiskt första kurserna på distans som har med min utbildning att göra! Ska bli riktigt roligt. Hoppas bara att kroppen orkar nästan lika mycket som huvudet vill så att jag klarar mina kurser.

Virkningen är det enda just nu som håller mitt humör uppe och obehagliga tankar borta. Vill inte veta hur jag hade mått utan den.

Ekonomin börjar så smått reda upp sig nu när sambon börjat jobba igen, känns så ofantligt skönt att man snart kan slippa grubbla över varje krona man har (eller inte har snarare). Enligt beräkningarna bör vi vara ifatt våra räkningar nästa månad och sen kan man börja betala tillbaka skulder hos snälla familjemedlemmar som hjälpt till under hösten! Så underbart det ska bli att få börja betala tillbaka, jag längtar!

Nu pockar en liten kiise på min uppmärksamhet, tydligen är jag en mycket elak matte om jag inte börjar kela med henne NU! Så det är väl bäst att lyda :D

1 kommentar: