onsdag 6 januari 2010

Nattisaga och massage

(fortsättning på kungsgam-serien!)

Vi kom i säng vid vettig tid igår, jag och sambon. Tyvärr var inte mitt knä alls med på att jag skulle få sova för det värkte värre än nånsin. Hur jag än låg så stack det som knivar genom mitt knä, jag terroriserade sambon lite så att han inte heller skulle sova. Kände mig så less på allting så behövde verkligen hans sällskap. Som tur är blev han inte så tjurig över att han inte fick sova han heller utan gick upp och hämtade en bok! Sen blev det högläsning hihi.




Tre kapitel ur "liftarens guide till galaxen" hann det bli innan jag sa att nu kunde vi nog försöka sova, vid det laget var jag så trött att jag trodde jag kunde somna. Men tji fick jag, knät värkte än mer och till slut fick jag nog och gick upp. Stoppade i mig mer värktabletter, denna gång något starkare än diklofenak som jag brukar ta. Blev en tramadol och 2 pamol. Sambon hade givetvis hört mig när jag släpade mig upp och kom upp han med.


Han tog mig i tassen och vi gick och la oss igen, denna gång med en gedigen massage och akupressur på lår, knä, vad och fot. Smärtan började lägga sig och det blev ännu en stunds högläsning innan jag till slut faktiskt fick lite sömn. Vet inte vad klockan var vid detta laget men skulle tro att den var runt 3 - halv 4. Vaknade strax efter nio och masade mig mödosamt upp vid tio. Har en massa skolarbete framför mig idag så även om kroppen skriker efter sömn så får det va! Två viktiga föreläsningar kvar denna vecka och om jag så ska åka bårtaxi till skolan så ska jag ta mig dit!
(så här ser en D-HLR ut)

Imorgon ska vi lära oss D-HLR, hjärt-och-lung-räddning med en halvautomatisk defribillator! Typ en enklare variant av den man kan se i läkarserier, ni vet när de skriker "clear" och sen chockar patientens hjärta med elektriska stötar. Den halvautomatiska placeras istället som elektroder vid hjärtat och chockar på så sätt igång hjärtat med el. Ska bli spännande att få utbildning på detta så ikväll blir det sömntablett innan sänggående så att jag i alla fall får en del av den sömn jag behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar