onsdag 11 maj 2011

Stressad jag?

Sömnen fungerar fortfarande inte och fler tecken på stress har börjat dyka upp. Sår dyker upp i hårbottnen, armar och magen. Yrsel, huvudvärk och svårigheter att fokusera blicken. Värken är värre och jag har börjat få bröstsmärtor i hjärtregionen som kommer och går.

Träffade min läkare för några dagar sedan och berättade om mina bekymmer, fick utskrivet Circadin igen som ska göra min sömn bättre men ännu har jag inte märkt något. Han ökade även min medicin som ska stabilisera mitt humör. Dessutom blev jag sjukskriven på heltid.

Nu väntar jag på möte med försäkringskassan som ska avgöra om jag har rätt till sjukersättning, vill inte ens tänka på vad som händer om de skulle säga nej.

KBT:n har jag påbörjat nu och ska på andra samtalet på fredag, hoppas verkligen att detta kan leda till bättre tankemönster samt hur jag hanterar olika jobbiga situationer.

I morgon ska jag prova på floating och det ser jag verkligen fram emot. Det ska bli oerhört spännande att se hur det är och om det kan påverka hur jag mår.

Avslutar med orden från sjukintyget "patienten ska undvika stress"
Blir intressant att se om FK tar det i beaktande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar