torsdag 24 februari 2011

Så trött...

Klockan är strax efter 6 och ingen sömn för min del... har verkligen kommit in i en neråtsvacka nu med sömnen och orken. Sover ca 2-3 timmar i en 3-4 nätter och sen får jag en hyffsad natts sömn på 7-8 timmar, men dock full av mardrömmar så jag vaknar ett par gånger helt kallsvettig.

Är rädd att jag håller på att bli utbränd igen, känner mig superstressad jämnt. Kan inte slappna av ens i några sekunder och mysa med sambon, hjärnan surrar av allt som måste göra/hinnas/orkas med. Det är inte riktigt normalt att jag blir glad ibland när jag inte kan somna för då kan jag gå upp och få gjort lite saker till...

Fast just nu är jag bara så trött.. mitt knä har börjat spöka för mig igen och trots 100mg tramadol så har det inte släppt mer än lite grand. Därav att jag inte kan sova inatt. Ögonen kliar och huvudet bultar, gick ganska mycket igår så har träningsvärk i låren.

Mycket gnäll blev det nu, det var ju inte riktigt meningen, har faktiskt lite positivt att berätta också. På fredag ska jag köpa mig ett promenadband, jag har lyckats spara ihop till det själv genom försäljning på min andra blogg! Jag är så stolt :)

Hade ett tufft seminarie i måndags i min kurs spädbarnspsykologi, vi redovisade olika begrepp och teorier för varandra över nätet med headset och webcam. 2,5 timme tog det och jag var helt slut efteråt, hoppas verkligen jag blev godkänd. Skönt att ha det gjort nu i alla fall. Nästa seminarie är den 16 mars så det behöver jag inte oroa mig för ännu :)

Vi ska köpa ett stooort klätterträd till katterna denna löningen. Det är 195 cm brett, 230 cm högt och 50 cm djupt. Kommer att ta upp halva vägen i vardagsrummet men vad gör man inte för sina bebisar? De kommer bli så glada! Tror vår äldsta katt märker att något inte riktigt stämmer med matte, hon har varit riktigt kelsjuk och klängig inatt. Tänk så känsliga de är för sånt. Vi har mycket att lära från djurlivet.

Ska slänga i mig en tramadol till nu och försöka vila lite i sängen i alla fall, kanske hinner jag slumra till innan sambon kommer hem från jobbet om en timme. Sen kommer ju vår lille minsting (katten zeldor) att väcka mig vid nio som han gör varje morgon, och det är ingen idé att försöka somna om för han krafsar och sprätte mig i hårbotten tills jag går upp. Kanske blir 2 timmars sömn inatt.

"Imorgon" ska jag börja virka på en duk att ha på soffbordet i vardagsrummet, har hittat ett jättesött mönster. Det är nämligen ett diagram att följa och det är jag inte så duktig på ännu, men men det löser sig nog :D Har beställt nya garner med, svärmor ska få nya vantar och sen plockade jag några nystan från ett märke som ska utgå. Undra vad det ska bli? ;)

Men men, natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar