måndag 3 januari 2011

Nytt år kräver nya krafter!

Japp, det nya året kom i år med! Folk omkring oss slänger ur sig nyårslöften som alla vet att ingen kommer att hålla. Det enda jag lovar mig själv inför 2011 är att försöka göra detta året lite bättre än det förra :) Kan ju knappast misslyckas med det?

Så bort med löften som ingen håller och fram med mål och förhoppningar istället inför det nya året! Här kommer mina mål med 2011:

  • Kämpa vidare med skolan! Förhoppningen är att hinna ta igen allt jag missat under denna terminen som kommer.
  • Fortsätta med virkningen och designa nya mönster! Kanske till och med påbörja en amigurumibok under året?
  • Blogga vidare! Även om det känns motigt ibland att blogga så vet jag att jag mår bättre av att få skriva av mig och jag ser saker på ett nytt sätt när jag kan läsa om det.
  • Kämpa med smärtan! Ja, jag skriver MED inte MOT. Jag vill lära mig leva med smärtan och sluta slösa energi på att bekämpa något som uppenbarligen inte kommer att ge med sig i första taget. Jag ska bli vän med min smärta och lära mig fungera med den.
  • Spendera mer positiv tid med sambon. Vi har inte ont om tid att umgås på, tvärtom så är vi tillsammans nästintill dygnet runt. Majoritet av den tiden så pratar vi dock inte med varandra och gör inte saker tillsammans. Detta vill jag ändra på! Jag vill att vi ska göra fler saker ihop så vi inte glömmer bort hur underbart vi faktiskt har det!

Känns som realistiska mål att jobba med under året! Den som lever får se hur det går :)

Gott Nytt År till Er alla och en God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar